Country

My Dynamic Office för smartare arbetsmiljöer

Med hjälp av realtidsdata och IoT-tjänster kan arbetsplatsen kontinuerligt förbättras baserat på upplevelser och förändrade behov.

My Dynamic Office använder uppkopplade IoT-sensorer för att visualisera information som är relevant för slutanvändaren, som hur olika platser i en kontorsmiljö används av medarbetare och besökare. Medarbetarna kan exempelvis se vilka arbetsplatser som är lediga just nu, eller var i lokalerna en kollega befinner sig.

Informationen kan analyseras i realtid för att utveckla arbetsmiljön och ge en bättre förståelse för vilka ytor som behöver expanderas och vilka delar av ett kontor som används lite. På så sätt kan arbetsplatsen och utbudet av tillgängliga mötesplatser förbättras baserat på användarupplevelser, användardata och förändrade behov. Det kan även användas för att rapportera eventuella brister i arbetsmiljön, exempelvis om ett mötesrum är för kallt eller om någon teknik saknas.

My Dynamic Office bygger på Tietos tjänst Empathic Building samt tjänsten Martela Lifecycle och är del i Martelas koncept Smart Workplace, som även inkluderar möbler och digitala verktyg för smarta arbetsplatser.


Kontakta oss för mer information

Share this page